Skvělý Vojtův rozjezd do nové sezóny na Šele (2. 5. 2015)

06.05.2015 22:57

První květnovou sobotu, jsem si vybral, abych i já s týdenním zpožděním odpálil svoji závodní sezónu. Za tím účelem jsem vyrazil do Lipníka nad Bečvou. Tam se jel 16. ročník Author Šela Marathonu, 93km trasa opět jako součást českého poháru XCM. Moje kategorie M 17-22 ovšem dostala střední trať, tedy tu 49 km dlouhou, proč ne?

  Start půl hodiny před polednem dovolil pohodový odjezd v 8:30. V centru Lipníka na nás zbylo parkovací místo, neprší, je teplo, paráda! Montuju startovní číslo 2005, sedám na půjčené kolo a vyrážím omrknout první kilometry trati a hlavně roztočit nohy. Vracím se na náměstí, vklouznu na svoje místo v prvním startovním bloku a čekám na výstřel. Stojím asi ve čtvrté řadě, za mnou plné náměstí a ještě druhá startovní vlna. Bude to nářez…

   Zpočátku se snažím držet špice, chtě nechtě se ale pomaličku cedím dozadu. Za chvilku čelo nevidím, ale na první mezičas na Helfštýně jsem dovezl průměrnou rychlost přes 29 km/h a projíždím 20.. A za hradem už to začíná – perfektně připravená trať plná ostrých zákrut, naklepávajících kořenů a voňavého listí... Nebýt to závod, užil bych si tu krásu víc, ale dneska jedu naplno. Po nejdelším sjezdu v polovině trati – Jelením chodníku (moc hezká věc) – dojíždím na dohled skupinu před sebou. Sám na ně ale na rovině nestačím, radši si zase jedu svoje a začínám se těšit do cíle…

    A cíl už je blízko, zbývá vyjet na Helfštýn. Na nejprudším úseku rezignuju a nohy opouštějí pedály. Pokouším do kopce běžet, ale už to nejde. Cílová rampa a jsem v cíli. 6. místo v kategorii je trochu zklamání, ale 21. příčka absolutně tak špatná není. Začátek sezóny jsem si užil, zbývá dát se do pořádku a hurá domů!

    A abych to ještě shrnul výsledkově:
Vojtěch Mikuláš, čas 2:15:23, ztráta na vítěze 0:17:39, 21. celkově (z 462), 6. v kategorii muži 17 – 22 let (z 41)

Vojta Mikuláš